Powiatowy Urząd Pracy zawiesza bezpośrednią obsługę klientów.

PUP we Włocławku czasowo zmienia model swojego funkcjonowania. Od poniedziałku, 16 marca 2020 r., w związku z zagrożeniem epidemiologicznym, a także troską o zdrowie i bezpieczeństwo mieszkańców, pracodawców oraz pracowników publicznych służb zatrudnienia, zawieszona zostaje bezpośrednia obsługa klientów. Oznacza to, że do odwołania, siedziba PUP będzie zamknięta, Tym samym odwołane zostały wszystkie zaplanowane na marzec br. indywidualne wizyty i konsultacje osób bezrobotnych u doradców klienta. Sytuacja ta nie oznacza, że włocławskie służby zatrudnienia przerwą pracę. Na bieżąco będą bowiem rozpatrywane wszystkie sprawy, pisma i zgłoszenia przesyłane do PUP za pośrednictwem internetowych formularzy, poczty tradycyjnej oraz elektronicznej, a także wnioski otrzymane telefonicznie Odpowiedzi na otrzymane zapytania oraz wydane decyzje administracyjne przesyłane będą elektronicznie lub tradycyjną pocztą.

Jakie sprawy można załatwić przez Internet?

Mając na uwadze szczególne zainteresowanie usługą rejestracji osób bezrobotnych, przypominamy, że można jej dokonać za pośrednictwem Internetu, przy wykorzystaniu systemu ePUAP oraz podpisu kwalifikowanego (założenie konta ePUAP możliwe jest m.in. za pośrednictwem serwisów internetowych większości banków działających na terenie RP – szczegółowe informacje można znaleźć na stronie www.pz.gov.pl). Co równie istotne, mieszkańców, którzy planują rejestrację w urzędzie w celu uzyskania prawa do ubezpieczenia zdrowotnego, informujemy, że zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia, każda osoba, nawet nie podlegająca ubezpieczeniom społecznym, będzie bezpłatnie diagnozowana w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem.

Równocześnie przypominamy o rozbudowanej ofercie usług elektronicznych PUP. Obejmują one m.in. możliwość zgłoszenia: W sytuacjach wyjątkowych, istnieje możliwość pozostawienia wypełnionej dokumentacji (wniosku, formularza) do pojemnika na dokumenty znajdującego się w głównym wejściu do budynku PUP.

Dotacje, staże, szkolenia, jak wygląda procedura już rozpoczętych spraw

Osoby, które otrzymały w 2020 r. pozytywną decyzję przyznającą jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej i podpisały z PUP stosowną umowę, informujemy, że wyznaczony w dokumencie termin dokonywania zakupów przestaje być aktualny, nowy zostanie ustalony w trybie indywidualnym.
Równocześnie wstrzymane zostają wszystkie skierowania bezrobotnych na staże oraz szkolenia. Podkreślamy również, że nieobecność stażysty w zakładzie pracy z powodu konieczności sprawowania osobistej opieki nad zdrowym dzieckiem do lat 8 wynikającej z zamknięcia placówek oświatowych uznawana jest za usprawiedliwioną i nie powoduje zawieszenia wypłaty stypendium. W tym przypadku niezbędne jest jednak złożenie w miejscu odbywania stażu oświadczenia o konieczności sprawowania opieki nad zdrowym dzieckiem, a następnie dołączenie go do listy obecności składanej za dany miesiąc w urzędu pracy.

Oferty pracy

Zmiany w modelu funkcjonowania nie będą miały wpływu na publikację i aktualizację zgłaszanych do PUP ofert zatrudnienia, które zamieszczane będą w dalszym ciągu na stronie internetowej.

Dodatkowe informacje i pytania

Wszystkie komunikaty o bieżącej działalności PUP, w tym informacja o wznowieniu bezpośredniej obsługi klientów będą publikowane na stronie głównej urzędu – www. wloclawek.praca.gov.pl

W przypadku dodatkowych pytań dotyczących bieżącej obsługi zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego.

Jesteśmy świadomi trudności, jakie obecna sytuacja powoduje i serdecznie przepraszamy za utrudnienia. Jesteśmy jednak przekonani, że mają one charakter przejściowy.

Dane kontaktowe dostępne są pod adresem: https://wloclawek.praca.gov.pl/urzad/wydzialy