Публикатор

Podniesienie aktywności zawodowej klientów publicznych służb zatrudnienia - PUP we Włocławku (II)


Miasto Włocławek, Powiat Włocławski/Powiatowy Urząd Pracy we Włocławku przystąpił do realizacji projektu  „Podniesienie aktywności zawodowej klientów publicznych służb zatrudnienia – PUP we Włocławku (II)" w ramach Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, w ramach
Priorytetu 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego,
Działania 8.1 Podniesienie aktywności zawodowej klientów publicznych służb zatrudnienia,
Celu szczegółowego 4.A Poprawa dostępu do zatrudnienia i działań aktywizujących dla wszystkich osób poszukujących pracy, w szczególności osób młodych, zwłaszcza poprzez wdrażanie gwarancji dla młodzieży, długotrwale bezrobotnych oraz grup znajdujących się w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy, jak również dla osób biernych zawodowo, a także poprzez promowanie samozatrudnienia i ekonomii społecznej.
 
  • Okres realizacji projektu: 01.01.2025 r. – 31.12.2025 r.
  • Główny cel projektu: zwiększenie zatrudnienia klientów PUP we Włocławku znajdujących się w trudnej sytuacji na rynku pracy, w tym kobiet, osób młodych w wieku 18-29 lat, osób z niepełnosprawnościami, osób w wieku powyżej 50 roku życia, osób długotrwale bezrobotnych oraz osób o niskich kwalifikacjach i/lub kompetencjach
  • Wsparcie oferowane w projekcie ma charakter kompleksowy, każdy
    z 650 uczestników otrzyma usługi (pośrednictwo, poradnictwo lub szkolenie) lub usługę i instrument (staż, dotacja, bon na zasiedlenie lub wyposażenie/doposażenie stanowiska pracy, prace interwencyjne) dopasowane do potrzeb uczestnika
    i wynikające z jego Indywidualnego Planu Działań.
  • Główny rezultat projektu: podjęcie pracy przez uczestników projektu po zakończeniu udziału na minimalnym poziomie 65%
  • Całkowity budżet projektu: 8 508 322,78 zł.


Rekrutacja prowadzona będzie przez cały okres realizacji projektu – kontakt:
tel. 54 234 00 89, 54 234 00 90
BONY wew. 54, email: mtrawczynska@wloclawe.praca.gov.pl
DOTACJE wew. 25, email: ajastrzebska@wloclawek.praca.gov.pl
DOPOSAŻENIA wew. 16, email: aowieczka@wloclawek.praca.gov.pl
PRACE INTERWENCYJNE wew. 40, email: jfornalewicz@wloclawek.praca.gov.pl
STAŻE wew. 28, email: alaczkowska@wloclawek.praca.gov.pl,
SZKOLENIA wew. 11, email: dkaminska@wloclawek.praca.gov.pl

#FunduszeUE
 

Informacje o publikacji dokumentu

Aktualności

Konsultacje on-line w lutym.

 

Lista konsultacji indywidualnych ze specjalistami PUP on-line w lutym 2025r. 
Kontakt poniżej lub sms na tel: 728 173 750.
Konsultacje odbywają się za pomocą platformy internetowej: ZOOM

 


Nabór wniosków na wyposażenie lub doposażenie stanowiska pracy

NFORMACJA DLA PRACODAWCÓW
 

Powiatowy Urząd Pracy we  Włocławku informuje, iż nabór wniosków na wyposażenie lub doposażenie stanowisk pracy odbędzie się w dniach  od 10 lutego 2025r. do 14 lutego 2025r.
Dokumenty do pobrania: https://wloclawek.praca.gov.pl/dokumenty-do-pobrania2


Doposażenie lub wyposażenie stanowisk pracy

Załączniki

(1)(15)Oświadczenie poręczyciela
(1)(15)Oświadczenie poręczyciela.doc 47 KB
(1)Wniosek o refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia(...) wraz z załacznikami 2025r.
(1)Wniosek o refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia(...) wraz z załacznikami 2025r..doc 165 KB
(1)Zgoda wspólmałżonka Wnioskodawcy - doposażenie
(1)Zgoda wspólmałżonka Wnioskodawcy - doposażenie.doc 42 KB
(1)Zgoda współmałżonka poręczyciela - doposażenie
(1)Zgoda współmałżonka poręczyciela - doposażenie.doc 41 KB
(2)(1)Informacja o refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia 2025
(2)(1)Informacja o refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia 2025.doc 84 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 310 KB

Nabór wniosków o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności

INFORMACJA DLA BEZROBOTNYCH

 
Powiatowy Urząd Pracy we  Włocławku informuje, iż  będzie prowadził nabór wniosków o przyznanie jednorazowych środków na podjęcie działalności od 10 lutego 2025r. do 14 lutego 2025r.
Dokumenty do pobrania: https://tinyurl.com/4a7v745t
 


Nabór wniosków na dofinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego


Powiatowy Urząd Pracy we Włocławku ogłasza nabór wniosków pracodawców o przyznanie środków z puli podstawowej Krajowego Funduszu Szkoleniowego na sfinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego.
Nabór wniosków będzie realizowany wyłącznie w wersji elektronicznej przy wykorzystaniu portalu PRACA.GOV.PL  z użyciem profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego
w terminie: od 27 do 31 stycznia 2025r.
 

 
KAŻDY PRZEDSIĘBIORCA SKŁADA WNIOSEK Z KONTEKSTU "ORGANIZACJA"!!!


PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU NALEŻY:

  1. ZAPOZNAĆ SIĘ Z:
  1. Priorytetami wydatkowania środków KFS na 2025r. – każdy uczestnik kształcenia ustawicznego musi być przypisany do jednego z wymienionych poniżej priorytetów;
  2. Zasadami przyznawania środków z KFS na 2025r. opracowanymi przez PUP we Włocławku;
  3. Wytycznymi dla urzędów pracy na 2025r.;
  4. Instrukcją składania wniosku o przyznanie środków KFS na portalu PRACA.GOV.PL
  5. Treścią „Klauzuli informacyjnej RODO" i tym samym jej akceptacją;
  6. Listą załączników - wniosek bez załączników nie będzie rozpatrywany;

 

  1. PRZYGOTOWAĆ:
  1. Oświadczenie o pomocy de minimis -  załącznik nr 1;
  2. Informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej – załącznik nr 2;
  3. Kopię dokumentu potwierdzającego oznaczenie formy prawnej prowadzonej działalności – w przypadku braku wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
  4. Program kształcenia ustawicznego wypełniony i  opatrzony pieczęcią wybranej do realizacji usługi jednostki szkoleniowej – załącznik nr 3;
  5. Ofertę podobnej usługi kształcenia ustawicznego oferowanej na rynku, tzw. kontroferty;
  6. Wzór dokumentu potwierdzającego kompetencje nabyte przez uczestników, wystawianego przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego, o ile nie wynika on z przepisów powszechnie obowiązujących;
  7. Pełnomocnictwo do złożenia wniosku (notarialne lub dokument pełnomocnictwa potwierdzony opłatą skarbową);

 

  1. ZWRÓCIĆ UWAGĘ NA:
  1. Wybór adresata wniosku - Pracodawca składa wniosek w Powiatowym Urzędzie Pracy właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce prowadzenia działalności;
  2. Wielkość pojedynczego dokumentu dołączanego do wniosku - nie może być większa niż 4 MB;
  3. Termin rozpoczęcia kształcenia ustawicznego – PUP we Włocławku od ostatniego dnia naboru tj.
    31 stycznia br. ma 30 dni na rozpatrzenie wniosków, wobec tego kształcenie nie może rozpoczynać się wcześniej niż 3 marca 2025r.

 
 
Priorytety wydatkowania środków limitu podstawowego tzw. Puli Ministra:

  1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie
    tj. w powiecie lub w województwie (na podstawie Barometru zawodów);
  2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy;
  3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku;
  4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy;
  5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m. in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej;
  6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy
    i integracji tych osób na rynku pracy;
  7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych;
  8. Rozwój umiejętności cyfrowych;
  9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

 
Wnioski pracodawców rozpatrywane będą przy uwzględnieniu wytycznych i kryteriów, tj.:

  1. Zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na rok 2025 (podane poniżej);
  2. Zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego
    lub regionalnego rynku pracy;
  3. Koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu
    z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  4. Posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  5. W przypadku kursów - posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  6. Plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  7. Możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitu przyznanego w 2025r. dla PUP we Włocławku.

 
NIEZBĘDNE DOKUMENTY
https://tinyurl.com/4trwarju

 
Szczegółowych informacji udzielają pracownicy merytoryczni PUP we Włocławku, pod numerami
tel.: 54 234-00-89, 234-00-90 wew. 47 lub 728-176-406.
 


Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display